letstalkaboutbook.blogg.se

2016-05-25
18:09:00

Läslampa

Jag är en sån person som älskar att sitta ute på sommarkvällarna och läsa på min balkong, eller för all del på min mammas altan. Jag sitter där med min bok och en kopp kaffe och njuter av kvällssolen. Men är kvällen varm nog och boken bra nog så blir jag sittande, jag går inte in när kaffet är slut, (såvida det inte är för att fylla på muggen) och till slut har mörkret sänkt sig över en.
Det är vid detta tillfälle som telefonen åker fram, ficklampan slås på och sen sitter man där med telefonen balanserande på axeln, eller jag gör det, för det krävs minst en hand till att hålla boken och den andra går till kaffet eller en cigarett, så telefonen får balansera på ena axeln och man får hoppas att inget alltför spännande händer i boken, för rycker jag till så riskerar telefonen att falla från min axel, och har jag riktig otur, faller den också från balkongen. Nu har jag visserligen en Nokia, men jag tror inte ens den överlever ett fall från åttonde våningen utan skador. 
 
Så häromdagen satt jag och googlade på läslampor, jag visste redan när jag startade att jag inte ville ha en för dyr (student ni vet) och jag ville heller inte behöva beställa hem en och jag ville inte ha en som man klämmer på boken, för visst de är bra på sitt sätt, men jag vill inte klämma fast saker i mina böcker, speciellt då jag har en hel del pocket (återigen student, pocket är billigare) och de skulle ta stor skada av att få en lampa fastklämd. 
 Min glädje blev i alla fall total när jag hittade en billig läslampa på Rustas hemsida, den har ett långt böjbar ställ, så man kan ställa den på ett bord jämte sig, man kan, med lite klur, fästa den i kläderna, eller så kan man lägga den i boken. Den är snygg (min är rosa) billig, har bra lyse och skadar inte boken. 
 
Det enda negativa just nu är att det är alldeles för kallt i Borås idag för att jag ska kunna testa min nya lampa på balkongen utan att själv förvandlas till en isbit. :)
 
 
 
//Nina
Kommentar:
2016-05-25 @ 20:09:07
#1: Louise

läslampa, det är inte dumt, men jag har nästan helt gått över att läsa på plattan så för det mesta är lampan överflödigt ;) Men måste säga i solen så är en bok det bästa! För där kan man inte läsa på plattan ;)

Svar: Jag har försökt låna e-böcker och läsa på plattan men det går verkligen inte. Jag tappar bort mig, det kommer skit på skärmen eller så får jag ont i ögonen, mina ögon är känsliga för skärmljus om inget annat ljus finns runt omkring. Så en lampa för mig är nödvändigt.Önskar ibland att jag hade kunnat läsa böcker på plattan utan alla irritationsmoment, för det är så mycket smidigare oftast. :) //Nina
letstalkaboutbook.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: