letstalkaboutbook.blogg.se

2016-05-25
12:00:00

Jesus sista ord på korset var inte "Härifrån ser man hela Mariannelund" - Jonas Gardell

 
Titel: Jesus sista ord på korset var inte "Härifrån ser man hela Mariannelund"
Författare: Jonas Gardell
Utgivningsår: 2012
Genre: Hurmor
 
Handling: 
 
En samling av några av Jonas Gardells roligaste inlägg på Twitter.
 
Egna reflektioner:
 
Jonas Gardell är utan tvekan en av mina absoluta favoritförfattare, han har ett sätt att skriva som fångar läsaren och han har en frmåga att röra sig inom varje genre som finns, ofta i en och samma bok. Det kan vara roligt, det kan vara dramatiskt, det kan vara spännande, det kan vara sorgligt. 
 
Den här boken är en samling av några av hans twitter-inlägg och de är fantastiskt roliga, på Twitter kan man i ett inlägg använda max 140 tecken, detta gör alla texterna korta och lätta att läsa, boken sträcker sig över ett år, 2011-2012. 
 
Det är en fantastisk bok när man snabbt behöver muntras upp, för samtliga texter är korta och roliga och inte alltför sällan ge han en komisk vinkel på hur snea alla svenskars tankegångar kan te sig om man tar ett steg utanför sig själv. Så inte nog med att den är rolig, den väcker tankar. Och sånt gillar jag. :D
 
Det finns två böcker till i serien Jonas Gardells twitter: Har man inget liv får man köpa ett som alla andra och Livet suger och sen dansar man disco  
 
Om vi någon gång kommer tillbaka till det gamla (ni vet innan Gustav Vasa) där vi valde kung, så kommer i alla fall jag lägga min röst på Jonas Gardell. 
 
Boken får 5 av 5 prickar, just för sin lättlästhet, sin enorma genomslagskraft trots sina korta texter och sin helt fantastiska humor. 
 
//Nina
Kommentar:
2016-05-25 @ 20:05:29
#1: Louise

Den här förstår jag att du gillar, prenumererar på hans twitter och måste säga att ibland slår han huvudet på spiken ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: