letstalkaboutbook.blogg.se

2016-08-11
10:12:11

Läsa förutsättningslöst?

Jag har ibland fått förmånen att hålla i en bok som jag bestämt mig för att läsa som inte har haft någon baksidetext. 
Förmån kanske du tänker, hur då?
Jo, för då kan jag ta till mig bokens innehåll helt förutsättningslöst. Jag har inga som helst förväntningar eller förutfattade meningar om vad som kommer ges till mig igenom bokens berättelse.
 
Det kanske inte fungerar varje gång, men många gånger tror jag att man dömer både utseendet och baksidans text långt innan man bestämmer sig för att eventuellt läsa den.
Och hur många gånger har man inte känt att det som står på baksidan är ren "bullshit" när man ser tillbaka på vad den egentligen handlade om?
 
Det är ganska skönt att bara kasta sig in i en bok utan någon som helst aning om handlingen. Jag blir ofta glatt överraskad!
 
 
Har du någon gång läst en bok utan att ta reda på vad den handlar om?
 
//Johanna
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: